Skip to content
    info@mirt.ee
    +372 5674 7541
    • Facebook
    • Instagram
    • Behance
    MIRT - Graafiline disain
    • Avaleht
    • Teenused
    • Portfoolio
    • Tasuta konsultatsioon
    • Blogi
    • Kontakt
      Avaleht
      /
      blogi
      /
      Mis on visuaalne identiteet ja miks on see oluline?

      Mis on visuaalne identiteet ja miks on see oluline?

      23/12/2019 by Mirt - Graafline disain No comment(s) blogi bränd, disain, ettevõtte nimi, ettevõtte visuaalne identiteet, graafiline disain, identiteet, kaubamärk, kirjastiil, kuvand, logo, logoraamat, stiiliraamat, värvid, visuaalne, visuaalne identiteet
      1107
      Mis on visuaalne identiteet ja miks on see oluline?

      Mis on visuaalne identiteet ja miks on see oluline?

      Tänapäeval peavad ettevõtted keskenduma innovatiivsusele ja püüdma rohkem kui kunagi varem tõestada, et nad on ainulaadsed. Traditsioonilised äristrateegiad, mida seni on kasutatud, on lakanud töötamast. Tänapäeval eristuvad kõige võimsamad kaubamärgid justnimelt loova ja emotsioone tekitava visuaalse identiteediga, mis klientides huvi äratab. Nende müük on suurepärane, kuna kliendid tajuvad nende kvaliteeti, kogemust ja innovatiivsust läbi tuntud kaubamärgi. Sellisel viisil loodud ettevõtte kuvand võib tuua käegakatsutavat kasu, uusi kliente ja tugevdada olemasolevaid suhteid. Ettevõtte kuvand teeb klientidele selgeks, kui hea valiku nad teevad. Sellise kuvandi saab üles ehitada visuaalse identiteedi abil, mis on praegu üks kõige sagedamini kasutatav vahend tõhusa ja püsiva konkurentsieelise loomiseks turul. Altpoolt leiate ülevaate põhikomponentidest, mida ettevõtte visuaalse identiteedi loomisel tasub silmas pidada.

      1. Ettevõtte nimi

      Ettevõtte üks olulisemaid ja eristatavaid omadusi on nimi. Nimi ilmub nii reklaamides kui ka veebisaidil. Õige nime valimine pole alati nii lihtne kui tundub. Ettevõtte nimi võib olla ettevõtja enda nimi või verbaalne nimi, mis on seotud konkreetselt tegevuse ja valdkonnaga, emakeelne või võõrkeelne nimi. Mõnikord leiutatakse ka täiesti uus abstraktne sõna, mida varem üldse ei eksisteerinud ning, millel pole konkreetset tähendust ega seost ettevõtte tegevusega. Hea nimi peaks olema originaalne, mida on lihtne hääldada ja meelde jätta. Tasub meeles pidada, et sama nime võivad erinevad inimesed erinevalt tõlgendada. Oluline on brändiga välisturgudele minnes kontrollida, et see ei põhjustaks teistes keeltes vastastikke arusaamasid ja tähendusi. Kui nimi segab ärieesmärkide saavutamist, tasub mõelda selle muutmisele. Nime valimisel tuleks alati enne üle kontrollida, kas sellise nimega domeen on saadaval, et tulevikus kodulehe loomisel probleeme ei tekiks.

      2. Logo

      Lisaks nimele on ettevõtte visuaalse identiteedi loomise juures väga oluline roll ka logol, mis on põhimõtteliselt ettevõtte sümbol. Logo eesmärk on suurendada ettevõtte atraktiivsust ja konkurentsivõimet, rõhutada selle olemust ja muuta ettevõtte meeldejäävamaks. Logo võib olla nii ainult tähtede kujul esitatud ettevõtte nimi või koosneda mitmest osast: nimest, sümbolist või loosungist. Tundub, et logo on väike osa kogu ettevõtte visuaalsest identiteedist, kuid tegelikult on logo tugipunktiks kõigele muule ja võtmeks kogu tervikule.

      3. Värvid

      Kolmas oluline osa ettevõtte visuaalse identiteedi puhul on selle värviskeem. Tavaliselt värvid on kogu visuaalse süsteemi alus, kuna see mõjutab tugevalt klientide taju ja teadlikkust. Värvivalik, eripärane ja meeldejääv, peab olema põhjalikult läbi mõeldud. Tuleb arvestada, et iga värv tekitab inimestes erinevaid seoseid. Arvestage värvide kultuurilise tähtsusega ja nende tähendustega konkreetsetele sihtrühmadele – teatud värvid on meeste, naiste ja laste jaoks atraktiivsed. Ettevõtte visuaalse identiteedi loomisel tasub värve kombineerida ja kontrollida, kas need vallandavad kliendis tahetud reaktsiooni. Värviskeem koosneb põhivärvidest ja täiendavatest värvidest. Kõige olulisemad on siiski põhivärvid. Nende ülesandeks on tutvustada ettevõtte iseloomu ja positsiooni. Kui ettevõte soovib rõhutada tugevust ja turueelist, siis on heledate ja tugevate värvide kasutamine parem. Kui aga tahame väljendada tasakaalukat ja rahulikku ettevõtte mainet, sobivad pastelsed värvid paremini. Tumedad ja nõrgad värvid suurendavad omakorda ettevõtte prestiiži. Värvide sobitamise kunst ei ole sugugi lihtne ülesanne. Soovitud efekti saavutamiseks on vaja eelnevaid kogemusi.

      4. Tüpograafia ehk ettevõtte kirjastiil

      Nagu ka logo ja värviskeemi puhul, peab kirjastiili valimisel lähtuma pakutava toote/teenuse või ettevõtte omadustest. Õigesti valitud kirjastiil annab visuaalsele identiteedile ainulaadse iseloomu. Niinimetatud serif ja sans serif fondid edastavad erinevaid sõnumeid. Näiteks fondid, mis on käsikirjalised, sobivad ideaalselt ilusalongidesse või juveelikauplustesse. Ettevõtte kirjastiili tuleks järjepidevalt kasutada kõikides reklaammaterjalides: veebisaidil, visiitkaardil, voldikul jne.

      5. Logoraamat ja stiiliraamat

      Logoraamat sisaldab kõiki ettevõtte logo kasutamist käsitlevaid reegleid ja juhiseid. Eelkõige logo kirjeldust, logo minimaalset suurust, logo turvaala, logo alternatiivseid versioone, õige ja vale logo kasutamise näiteid, ühevärviliste ja värviliste logode versioone ning kasutatud värve. Stiiliraamat on seevastu terviklikum. Lisaks logo põhiteabele sisaldab stiiliraamat ettevõtte värve (põhi-ja lisavärvid), tüpograafiat, reklaammaterjalide kujundusi, dokumentide põhjasid, esitluste põhjasid, visiitkaartide, brošüüride, voldikute ja meenete kujundusi. Logo- või stiiliraamatu omamine on ülioluline, kuna ettevõtte reklaamimisel tehakse tihti tööd kolmandate osapooltega, kes ei pea tingimata mõistma ettevõtte missiooni ja väärtusi. Stiiliraamatu olemasolu puhul, võite kindel olla, et Teie logo kasutatakse õigesti ja kõik loodud reklaammaterjalid omavad ühtset visuaalset disaini ning sobivad omavahel kokku.

      Kokkuvõttes võib öelda, et ettevõtte visuaalse identiteedi loomisel on kõige olulisem, et kõik elemendid oleksid omavahel seotud ja kooskõlas. Just ettevõtte visuaalne identiteet annab Teile võimaluse seatud eesmärkide saavutamiseks. Ühtne bränd on kõige tõhusam kaitse konkurentide vastu, äratab klientides usaldust ja loob ettevõttele kvaliteetse kuvandi.

      Tutvu meie teenustega
      Teenused
      54321
      (0 votes. Average 0 of 5)
      Mirt
      – Mirt - Graafline disain
      info@mirt.ee | +372 5674 7541
      Mirt Disain OÜ © 2021
      info@mirt.ee
      +372 5674 7541
      • Facebook
      • Instagram
      • Behance